اگر ما ایرانی هستیم پس فرهنگمان کو ؟!

این رانندگی نیست بلکه جنگ داخلی ایست


دوستان عزیز دیروز روز خلیج فارس بود و همه سینه چاکان ایران چنان زنده باد می دادند که بیا و ببین امروز ایمیلی به دستم رسید که حال روز امروز ایران ماست
با عرض سپاس از فرستنده این ایمیل ( با تشکر از اقای احمدی متین ) امیدوارم هر کسی این رو دریافت کرد برای همه دوستانش بفرسته تا کمی در اصلاح فرهنگ رانندگی نقش داشته باشیم


رانندگی به مثابه “جنگ داخلی“


براساس آمارهای رسمی، طی جنگ ۸ ساله ایران و عراق تعداد کشته‌های ایران ۲۱۸ هزار نفر بوده است. در فاصله زمانی سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۸۹ (۸ سال) در سوانح رانندگی ۲۵۳ هزار نفر در ایران جان خود را از دست داده‌اند.
از نگاه آمار

در دوران پس از انقلاب هر سال دست کم ۲۷۰ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند. طبق اعلام رسمی پلیس ایران در سال ۸۹ در هر ۲۴ دقیقه یک نفر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است.
دلیل چیست؟


چرا در ایران آمار تصادف این‌قدر بالا است. در ایران به ازای هر ۱۲ نفر یک اتومبیل وجود دارد. این درحالی است که در آمریکا به ازای هر ۱.۱ نفر و در اروپا به ازای هر ۱.۵ نفر یک اتومبیل وجود دارد.

افزایش ایمنی اتومبیل و یا فرهنگ‌سازی


آیا ایمنی و استاندارد اتومبیل‌های ایرانی پائین است و نیاز به کسیه هوا و ترمز abs دارند و یا اینکه باید در زمینه رانندگی فرهنگ‌سازی شود.

جواب یک کاربر



در بحث افزایش ایمنی اتومبیل‌ها کامنت یک کاربر در یک نشریه الکترونیکی ایرانی بسیار گویاست: «اگر الان تمام ماشینای ما بشه مثل ماشینای آلمان و تمام آلمانیا سوار پراید شوند، فکر می‌کنید آمار کشته‌های رانندگی آلمان میشه بالای ۲۵۰۰۰ یا آمار کشته‌های ما میشه کمتر از ۳۰۰۰ نفر؟ عامل اصلی همون فرهنگ رانندگیه».

نخست فرهنگ



گرچه اتومبیل سال‌هاست وارد ایران شده و ساختار شهرها را تغییر داده، اما به‌نظر می‌رسد فرهنگ رانندگی در ایران از ضعف‌های بسیار فاحشی برخوردار است. رانندگی مشارکت در امری جمعی است.

پرخاش‌گری و تنش




ترافیک در همه شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد. وقتی بناست چند صد هزار نفر در ساعت معینی به سر کار بروند خود به خود ازدحام پدید می‌آید. اما در شهرهای بزرگ ایران چون رانندگی یک امر فردی است نه جمعی، ترافیک فقط موجب تأخیر نیست، موجب «کلافگی» و «خرد شدن اعصاب» ، «تنش بین شهروندان» و «پرخاشگری» نیز هست.

رعایت فاصله



نقطه شروع اصلاح فرهنگ رانندگی در ایران، رعایت فاصله است. طبق قانون رانندگان موظفند “فاصله ایمن” را رعایت کنند. این تعریفی کلی است که نه مصادیقش مشخص شده و نه به رانندگان در این مورد آموزش داده شده است.

فرهنگ تابلو



به نظر می‌رسد تابلوهای قواعد رانندگی در ایران کاملا بی‌معنا هستند. بی‌اعتنایی به تابلوها یعنی بی‌اعتنانی به جامعه.

عابرین پیاده



اولین اصل رانندگی امن این است که در هر صورت و در هر شرایطی الویت عبور با عابرین پیاده است. اما در عمل عبور از خط عابر پیاده در ایران همواره یک “مانور خطرناک” بوده است.



حرکت در بین خطوط


از جمله عوامل اصلی ایجاد ترافیک و اختلال در عبور و مرور، عدم حرکت در بین خطوط مشخص شده است. برخی رانندگان به دلایلی مانند ترافیک سنگین، بطور مداوم از مسیر خود منحرف شده و علاوه بر اینکه برای دیگر رانندگان ایجاد مزاحمت می‌کنند، در تشدید ترافیک و بر هم زدن نظم عمومی نقش دارند. البته در بعضی موارد هم خیابان‌های ایران خط کشی نشده‌اند و یا نیاز به اصلاح خطوط وجود دارد.


استفاده بی مورد از بوق


استفاده گاه و بی گاه از بوق برای برخی از رانندگان به‌صورت عادتی همیشگی در آمده که این مسئله علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، به‌‌طور جدی باعث سلب آسایش دیگران می‌شود.


قوانین


از آبان سال ۱۳۹۰ با اعلام کد جدید جرائم رانندگی در ۱۷۱ مورد، حداقل جریمه در ایران ۳هزار تومان و حداکثر ۲۰۰ هزار تومان شده است. پیش از این میزان جریمه بین یک هزار تا ۳۰ هزار تومان بود.
فرهنگ سازی



قوانین سخت گیرانه شاید بتوانند برخی رفتارهای پر خطر در رانندگان را کنترل کنند، اما فرهنگ سازی می‌تواند رعایت قوانین رانندگی را برای هر راننده به امری درونی تبدیل کند


سروده حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معطم انقلاب در خصوص خلیج فارس

 
به مکر و خدعه کجا می‌شود، ز مام جدا
 
که پارس، پهنه دریادلان و شیران است
 
خلیج فارس چگونه شود خلیج عرب
 
که هر که گفت چنین، مبتلا به هذیان است
 
بگو به سِفله نادان، که عِرضِ خویش مَبَر
 
که شیرِ شرزه، کجا بیمش از شغالان است
 
چگونه منکر نام بلند فارس شود
 
بر این خجسته لقب، صد دلیل و برهان است
 
مگر نمی‌شنود بانگ فارس از موجش
 
به بخت دولت ایرانی‌اش، خروشان است
 
تلاطمی که به پهنای خود برانگیزد
 
نشانِ خشم وی از مکر بدسگالان است
 
کسی که خانه و خوانش، طفیل بیگانه است
 
خیالِ خامِ وی از فکرت پریشان است
 
به پاسداری از او، ارتش و سپاه و بسیج
 
به مرز پرگهرش، جملگی به فرمان است
 
به یک اشارت رهبر، امیرلشکر عشق
 
بنای کاخ ستم از اساس ویران است
 
اگر که سخت بُوَد عبرت از قرون سَلَف
 
مرور قصة صَدّامیان که آسان است
 
نبوده است زنسل عجم ابوسفیان
 
مسلّم است که فرزند آل قحطان است
 
نبوده است ز ایرانیان یکی بوجهل
 
شناسنامه ما بوعلی و سلمان است
 
مباد خالی از این نام 'علو یا' هرگز
 
خلیج فارس که فرزند مام ایران است

...

تصاویر جالب از مرز كشورها

مرز آسیا و اروپا در روسیه








مرز پاکستان و چین

ادامه نوشته

دسته بيل چيني رسيد

قلم ، سیگار ، پوشک ، مغز گردو ، دفتر چینی

ملاقه ، پانچ ، سیفون ، ملحفه ، انگشتر چینی



مگس کش ، آفتابه ، دسته بیل و دیزی سنگی

بخاری ، جالباسی ، پنجره ، یا که در چینی



 به هرجایی روی تنها ، ببینی "مید این چاینا"

به  روی قبر حتی هست  سنگ مرمر چینی



انار و زعفران و پسته صادر می شود ،  اما

به جایش می شود وارد ، درخت عرعر چینی



نمی دادند لیلی را به مجنون ، گفت اینگونه:

«جهنم! می روم جایش ، بگیرم دلبر چینی»



کنار  آب رکناباد  هم  با  طرز مشکوکی

نشسته  حافظِ شیراز ، دستش ساغر چینی



نمی دانم چرا هرگاه مصرف می کنم جنسی

کنم من ذکر خیری هم ز خواهر مادر چینی


عزیزم کار هر بُز نیست خرمن کوفتن ، خواهد

کهن مردی به همراه ِ دو تا گاو نر چینی



برو برگو به آن آقا ، بخوان دیگر تو از حالا

که می آید از آن بالا ، پس از این کفترچینی



مزن دیگر تو پالنگی ، به زیرپای من، آخر

بترس از سوت چینی در دهان داور چینی


مجيد رحماني صانع شاعر مشهدي

عكسي از تربيت نسل جديد

كودكاني كه از رفتار ما تاثير پذيرند

عکس های 
دیدنی و طنز از کودکان - pixfa.net



در برابر تربيت فرزندانمان مسئوليم



عاقبت درس خواندن یک گربه! (عکس)

درس خواندن به روش گربه خواني


بلا تشبيه

ياد بعضي درس خوندن هاي بي هدف بعضيا افتادم

البته بي هدف كه نه

هدف دارند ...اما اهداف بي ارزش

درس خوندن واسه پز دادن و كلاس گذاشتن

واسه كل كل كردن !

درس خوندن واسه پول در آوردن

....به قول بزرگي درس خوندن واسه گرفتن كوپن استخدام !!!!!!

درس خوندن واسه زن گرفتن

درس خوندن واسه شوهر كردن !!!!

بعضيها يادشون رفته واسه چي بايد درس بخونن

راستي واسه چي بايد درس بخونيم ؟!!!

به چه هدفي؟

تاحالا بهش فكر كردين ؟

يا همينطوري از روي عادت و روزمرگي درس ميخونيم ؟!!!

مگه ميشه آدم بدون هدف كاري رو انجام بده ؟!!!

نظرتون چيه ؟

خودکشی به خاطر کوتاه کردن مو!


 یک مرد میانسال مصری وقتی که مشاهده کرد دخترش دیر به منزل آمد تصمیم گرفت که وی را تنبیه کند. وی بدین منظور اقدام به کوتاه کردن موهای این دختر مدرسه ای کرد.

دختر که دیگر روی رفتن به مدرسه نداشت و دنیا را برای خود پایان یافته می دید اختیار از دست داد و سراغ حشره کشی رفت که در آشپزخانه بود، آن را تا آخر سر کشید و مرد.

ميانگين مهريه زنان ايرانی !!!!

معاون پژوهشي مركز مطالعات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه گفت:‌ ميانگين مهريه زنان در ايران بين 260 تا 350 سكه طلاست.

به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه، شهلا كاظمي‌پور با اشاره به يافته‌هاي آخرين پژوهش‌هاي انجام شده در مركز مطالعات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه، ميانگين سن ازدواج پاسخگويان مرد را 25 سال و زنان را 21 سال اعلام كرد.

وي گفت: در اين تحقيق كه از ميان بيش از هزار و 200 زن و مرد متأهل بين 18 تا 40 سال در حدود 12 استان كشور صورت گرفته است، ميانگين مهريه‌اي كه از سوي زنان اعلام شده، 350 سكه يا 18 ميليون تومان و از سوي مردان 260 سكه يا حدود 10 ميليون تومان است.

معاون پژوهشي مركز مطالعات جمعيتي آسيا و اقيانوسيه اظهار داشت: براساس يافته‌هاي اين پژوهش كه به‌تازگي پايان يافته است، روند تورمي مهريه در چند سال اخير، چند برابر گذشته شده است به طوري كه ميزان ميانگين مهريه در 20 سال قبل 150 سكه طلا بود اما در 5 سال اخير، اين ميزان به 450 سكه طلا افزايش يافته است.

وي افزود: دقيقاً مسائل و معضلات اجتماعي ناشي از مهريه از همين زمان آغاز مي‌شود؛ به طوري كه ميزان ميانگين مهريه زنان طي 30 سال از 150 سكه به 300 سكه افزايش يافته است اما تنها در 5 سال اخير ميانگين مهريه زنان از 300 سكه به 450 سكه طلا رسيده است.

كاظمي‌پور در پايان ادامه داد: نتايج اين پژوهش نشان داد كه ميانگين ميزان مهريه زنان با تحصيلات ابتدايي 52 سكه طلا، راهنمايي 208 سكه و زنان داراي مدرك ليسانس و بالاتر 400 تا 500 سكه طلاست.

 می گرفتم یك زن دیگر اگر مقدور بود

وصلت ناجور

وصلت ما از ازل یك وصلت ناجور بود
من كه خود راضی به این وصلت نبودم زور بود

درس و دانشگاه بالكل بی بخارم كرده بود
بسكه بودم سر بزیر و در غذا كافور بود

رخت دامادی پدر با زور كرد اندر تنم
گفت باید زن بگیری تو وَ این دستور بود

چندباری خواستگاری رفته بودم بد نیود
میوه می خوردیم و كلا سور و ساتم جور بود

این یكی گیسو كمند و وان یكی بینی بلند!
این یكی چشم آبی و آن دیگری مو بور بود

سومی هم دو برادر داشت هر جفتش خفن
اولی خر فهم بود و دومی خر زور بود

خانواده گرچه یك اصل مهم در زندگی است
انتخاب اولم باباش مرده شور بود

كیس خوبی بود شخصاً، صورتاً، فهماً، فقط
هشتصد تا سكه مهر خانم مزبور بود

با خودم گفتم كه كی داده...گرفته، بی خیال
حیف از شانس بدم دامادشان مأمور بود!

این غزل را توی زندان من سرودم یك نفس
شاهدم ناصر سه كلّه با كَرم وافور بود...

زن اَخ است و مایه درد و بلا با این وجود
می گرفتم یك زن دیگر اگر مقدور بود

پرطرفدارترین اسامی در خانواده های ایرانی

به گزارش برنا،مهدی اسماعیلی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می دهد که :

 در سال 1388 تاکنون در میان پسران نام  ابولفضل و در میان دختران نام زیبای فاطمه در صدر اسامی انتخاب شده برای نوزادان است.

مراسم ازدواج زن 37ساله با برج ایفل!! (+عکس)

ازدواج هاي مدرن !!!!

زن 37 ساله امریکایی ساکن سانفراسیسکو دوستان خود را دعوت کرد تا در مراسم ازدواج او در شهر پاریس حضور بهم رسانده شاهد پیوند زناشویی او با یک کوه آهنی باشند. این بانو که قهرمان تیر اندازی با کمان بوده است سابقاً شیفته تیر و کمان خود و حالا عاشق و شیدای برج ایفل گشته در حدی نام خانوادگی خود را بعد از مراسم ازدواج به "ایفل" تغییر میدهد.
 
 
خانم ایفل یکی از معدود افراد " شی دوست" در دنیا میباشد که رابطه صمیمی را نه در انسانها که در اشیاء بی جان دنبال می کنند. در دنیا تنها 40 زن دیگر وجود دارد که مانند خانم ایفل عاشق اشیاء بیجان باشند و اولین فردی که اینکار را ابداع کرد خانم اجیتا ریتا بود که 29 سال با دیوار برلین ازدواج کرده بود!
 
 
لازم به ذکر است که این نوع از ویژگی های رفتاری در افراد مبتلا به سندرم اسپرگر که شاخه ای از بیماری اتیسم می باشد دیده میشود.

آخرین آمار زنان مطلقه در ایران

دوست ندارم خبرها و آمارهاي نا اميد كننده بدم

اما گاهي درج اين مطالب يه تلنگر و هشداره واسمون

زودي هم وقتي اين آمار وحشتناك رو مي شنويم بقيه رو متهم نكنيم ...زود همه چيزو گردن دولت و ...نندازيم

اونها هم نقش دارند اما بيشترين تقصير از خودمونه

اين آمار رو ببينيد:

ادامه نوشته

فاجعه اخلاقي در انگلستان!! جستجوي واژه‌هاي مستهجن توسط كودكان 8 ساله

نتايج يك بررسي جديد توسط موسسه امنيتي سمانتك نشان مي دهد برخي عبارات مستهجن از جمله كليدواژه هاي مورد استفاده طيف گسترده اي از كودكان و نوجوانان انگليسي براي جستجو در اينترنت است.

بررسي آماري كليدواژه هاي مورد استفاده بيش از 4000 كودك و نوجوان زير 18 سال در انگلستان نشان مي دهد كه كلمات مستهجن و نامناسب اخلاقي توسط بسياري از آنها براي يافتن سايت هاي ضداخلاقي مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين كلمات معمولا در سايت هاي گوگل، فيس بوك و يوتيوب براي يافتن محتواي ضداخلاقي به كار برده مي‌شود.
استفاده از اين لغات به عنوان كليدواژه جستجو به خصوص در ميان كودكان 8 تا 12 ساله به شدت متداول است و اين امر موجب نگراني شديد والدين و اولياي مدارس در اين كشور شده است.
استفاده از اين لغات در ميان افراد 13 تا 18 ساله اندكي كاهش نشان مي دهد و آنها بيشتر ترجيح مي دهند اين لغات را براي جستجو در سايت هاي خريد آنلاين مثل آمازون و eBay مورد استفاده قرار دهند.

فرهنگهاي غلط ...دلهاي پاك

هر سالی كه نو میشه ،با خودش رسم وبدعتهای جدید ومن درآوردی میاره 

سال قمری هم نو شده و محرم اومده و یه میدون تازه واسه ابتكارات و .....

به قول عزیزی :

داری رانندگی میكنی برنامه ریزی هم كردی كه به قرارت برسی یهو نمیدونی چرادیگه ماشینای جلوت حركت نمیكنن

كلافه ای، داره برنامه هات بهم میریزه ، بالآخره صف تكون خورد، الحمدلله ... شاید برسی ....

فكر میكنی لابد تصادفی ...،...چیزی... بوده كمی جلو تر میری

اما یهو دوتا شاخ شمشاد با ادب وعاشق امام حسین وسط خیابون بهت قند و چای تعارف میكنن و تو غافلگیر شدی و گیج میزنی این راه بندون و قضیه چای نذری و ؟؟!!!...

و حقی كه ازت ضایع شده اونایی كه منتظرتن و.... راستی این پذیرایی تبركه  ؟!... واین روش امام حسین رو خوشحال میكنه  ؟؟؟.....

حقی رو ضایع نكنیم

 انتقاد كردم ، پیشنهادم میدم :

در جریان نذری امام حسین دادنامون ، واسه اینكه هم نذر مونو اداكنیم

و هم حقی رو ضایع نكنیم  ، بیایم فرهنگ سازی كنیم  :

۱. راه بندون و ترافیك 

    ـ مدیریت شهری ، مكان مناسبی واسه پذیرایی صلواتی در نظر بگیره .

    ـ اگه بازم پذیرایی در حاشیه خیابون بود ،خود راننده جای مناسبی پارك كنه ،نه وسط خیابون

    ـ پیاده ها هم تو خیابون تجمع نكنن .

   ـ در حین پذیرایی محلی كه سطل زباله هست رو به افراد نشون بدیم . 

۲. صدای بلند هیئات عزاداری در ساعت استراحت وخواب مردم خصوصا"ساعات آخر شب

   ـ تنظیم صدای بلندگوها به اندازه ای كه برای همان هیئت قابل استفاده باشه.

 تا حق بیماران ، كودكان وكسانی كه نیاز به استراحت و آرامش دارن ضایع نشه  .

  ـ ساعت عزاداری وسوگواری طوری تنظیم بشه كه نمازصبح ( این واجب الهی) قضا نشه .



در جریان نذری امام حسین دادنامون ، واسه اینكه هم نذر مونو اداكنیم

و هم حقی رو ضایع نكنیم  ، بیایم فرهنگ سازی كنیم  :


3. نصب پرچم و علم

_ پرچم سوگواری رو جایی نصب كنیم كه حق كسی ضایع نشه  مثلا" مانع دید علائم

و تابلوهای هشدار دهنده نباشه یا منافع وحقوق خصوصی افراد رو تضییع نكنه

 _ در نصب اونا دقت و محكم كاری كنیم تا احیانا" خطری ایجاد نكنه

 _ موقع حمل و برداشتن پرچم ،علم و....مراقب برخورد  با افراد یا اموال اونا باشیم

تا حقی رو ضایع نكنیم

تخصص

آخه چرا تو كاري كه تخصصشو نداري وارد ميشي ؟


اگه ياد نداري خوب بگو نميدونم ....نمي تونم !


عادات زشت

بعضي وقتها بدون اينكه خودمون هم بدونيم به بعضي كارها عادت كرديم

كارهايي كه شايد از ديد بقيه خيلي زشت باشه

اما اينقدر اونو انجام داديم كه برامون طبيعي شده

يه بازنگري تو كارهامون خيلي كمك كارمونه

كاريكاتوري از فرهنگ بازيهاي كودكان


نسلهاي جديد بشريت

گفتمان جالب و عجيب شتر و مادرش !

گفتمان شتر و مادرش


آورده اند روزی میان یک ماده شتر و فرزندش گفت وگویی به شرح زیر صورت گرفت:

بچه شتر: مادر جون چند تا سوال برام پیش آمده است. آیا می تونم ازت بپرسم؟

شتر مادر: حتما عزیزم. چیزی ناراحتت کرده است؟

بچه شتر: چرا ما کوهان داریم؟شتر مادر: خوب پسرم. ما حیوانات صحرا هستیم. در کوهان آب و غذا ذخیره می کنیم تا در صحرا که چیزی پیدا نمی شود بتوانیم دوام بیاوریم.

بچه شتر: چرا پاهای ما دراز و کف و پای ما گرد است؟

شتر مادر: پسرم. قاعدتا برای راه رفتن در صحرا و تندتر راه رفتن داشتن این نوع دست و پا ضروری است.

بچه شتر: چرا مژه های بلند و ضخیم داریم؟ بعضی وقت ها مژه ها جلوی دید من را می گیرد.

شتر مادر: پسرم این مژه های بلند و ضخیم یک نوع پوشش حفاظتی است که چشم ها ما را در مقابل باد و شن های بیابان محافظت می کنند.

بچه شتر: فهمیدم. پس کوهان برای ذخیره کردن آب است برای زمانی که ما در بیابان هستیم. پاهایمان برای راه رفتن در بیابان است و مژه هایمان هم برای محافظت چشمهایمان در برابر باد و شن های بیابان است… .

بچه شتر: فقط یک سوال دیگر دارم… ..

شتر مادر: بپرس عزیزم.

بچه شتر: پس ما در این باغ وحش چه غلطی می کنیم؟


نكته: مهارت ها، علوم، توانایی ها و تجارب فقط زمانی مثمرالثمر است که شما در جایگاه واقعی و درست خود باشید… پس همیشه از خود بپرسید الان شما در کجا قرار دارید؟

شما از اين گفتگو چه نتايج و برداشتهاي ديگه اي به ذهنتون ميرسه ؟؟....به ما هم بگيد


زنی که هر سه ماه یکبار به لس آنجلس می‌رود تا موهایش را اصلاح کند!!

زنی که هر سه ماه یکبار به لس آنجلس می‌رود تا موهایش را اصلاح کند!! (+عکس)


يه خبر مسخره اما تامل برانگيز :

کیتی پرایس به رغم اینکه ترجیح می‌دهد زندگی ساده ای به دور از تجملات داشته باشد، اما...

 

یک زن انگلیسی سالانه بیش از 99 هزار دلار برای موهای خود هزینه می‌کند.کیتی پرایس در این باره گفت: به رغم اینکه ترجیح می‌دهد زندگی ساده ای به دور از تجملات داشته باشد، اما او هر 3 ماه، 24 هزار دلار برای موهای خود هزینه می‌کند. این زن همیشه به آرایشگاهی در لس آنجلس می‌رود و مجبور است به آنجا سفر کند که خیلی پرهزینه است.

 
سالانه بیش از 99 هزار دلار هزینه برای موهای خود  !!!!

تفاوت هاي من و رئيسم در سيستمهاي مريض اداري


 تفاوتهاي من و رئيسم!

وقتي من يك كاري را دير تمام مي كنم، من كند ھستم.

وقتي رئيسم كار را طول دھد، او دقيق و كامل است.
وقتي من كاري را انجام ندھم، من تنبل ھستم.
وقتي رئيسم كاري را انجام ندھد، او مشغول است.
وقتي كاري را بدون اينكه از من خواسته شود انجام دھم، من قصد دارم خودم را زرنگ جلوه دھم.
وقتي رئيسم اين كار را بكند، او ابتكار عمل بخرج داده است.
وقتي من سعي در جلب رضايت رئيسم داشته باشم، من چاپلوسم.
وقتي رئيسم، رئيسش را راضي نگاه دارد، او ھمكاري مي كند.
وقتي من اشتباھي كنم، من نادان ھستم.
وقتي رئيسم اشتباه كند، او مانند ديگران يك انسان است.
وقتي من در محل كارم نباشم، من در گشت زدن ھستم.
وقتي رئيسم در دفترش نباشد، او مشغول انجام امور سازمان است.
وقتي يك روز مرخصي استعلاجي داشته باشم، من ھميشه مريض ھستم.
وقتي رئيسم در مرخصي استعلاجي باشد، او حتماً خيلي بيمار است.
وقتي من مرخصي بخواھم، بايد يك جلسه دليل و توجيه بياورم.
وقتي رئيسم به مرخصي برود، بايد مي رفت چون خيلي كار كرده است.
وقتي من كار خوبي انجام مي دھم، رئيسم ھرگز به خاطر نمي آورد.
وقتي من كار اشتباھي انجام دھم، رئيسم ھرگز فراموش نمي كند.


سيستمهاي اداري كه بيشتر شبيه نظام برده داري مدرن هستند

هزار جوان اصفهاني با 200 هزار تومان ازدواج كردند

طي 6 ماهه اخير 1000زوج جوان با پرداخت 200 هزار تومان عروسي با كيفيت در اصفهان برپا كردند و به خانه بخت رفتند.
رئيس سازمان ملي جوانان استان اصفهان با اعلام مطلب فوق گفت: كانون پيوند مهر اصفهان وابسته به اين سازمان، طي 6 ماه اخير موفق به برگزاري 1000 مراسم عروسي در سطح استان اصفهان شده است.
«عليرضا صدري» افزود: هدف از اجراي اين طرح، اثبات كردن به جامعه در مورد اينكه ازدواج سخت نيست و ما مي خواهيم تفكر سخت بودن ازدواج در بين مردم جامعه شكسته شود.
وي با بيان اينكه كانون به هيچ ارگان دولتي و يا خيريه وابسته نيست و تمامي هزينه ها با همان 200 هزار تومان تامين مي شود، گفت: اين طرح فقط شامل كساني نيست كه توان مالي برگزاري مراسم را نداشته باشند بلكه تمامي افراد چه فقير و غني مي توانند با استفاده از طرح ميثاق مراسم خود را برگزار كنند.

شما بودين چيكار ميكردين ؟....


ماجراي پولداري كه از پيدا شدن 274 ميليون تومان خود خوشحال نشد

كارمند بانك كشاورزي ، يابنده 274 ميليون تومان اوراق مشاركت بي‌نام از ماجراي پيدا شدن و بي تفاوتي صاحب اين اوراق در مقابل پيدا شدن آن گفت.


ميترا توفيقي كارمند اداره امور كاركنان شعبه مركزي بانك كشاورزي با 20 سال سابقه كار در اين بانك، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس داستان پيدا كردن 274 ميليون تومان اوراق مشاركت بي‌نام كه سود آن ماهانه 4ميليون و 300 هزار تومان است و رساندن به صاحبش كمتر از 24 ساعت بعد را تشريح كرد.

داستان از اين قرار است كه خانم توفيقي پس از تعطيل شدن بانك در روز 16 آبان 88 كه معمولا منتظر همسرش مي‌ماند و با ماشين وي به منزل برمي‌گردد، آن روز اتفاقا پياده از سمت بانك واقع در ابتداي شهرآرا قصد عزيمت به منزل داشت كه پس از عبور از پل عابر پياده اتوبان شيخ فضل الله نوري مقابل شهرك پاس فرهنگيان ساعت حدود 15:30 متوجه مي‌شود كاغذهايي با آرم بانك كشاورزي روي زمين ......

ادامه مطلب رو بخونين

ادامه نوشته

غسالخونه رفتي تا حالا !!؟با شهاب حسینی در غسال خانه بهشت زهرا



يادي شيرين از مرگ و قبر و غسالخانه و ......
ادامه نوشته